Over eten

Lekker eten. Het is iets waar ieder mens wel van houdt.
Ik heb namelijk nog nooit iemand ontmoet die zei "ik hou van vies eten". Iedereen houdt er van om wat lekkers te eten.
Wat lekker is is voor iedereen natuurlijk weer anders en over smaak valt nou eenmaal niet te twisten, maar het is gewoon een feit: mensen houden van lekker eten.

Ikzelf ben een enorme kookgek. Hoe dat ooit gekomen is weet ik niet. Ik had als kind niet heel veel meer met eten dan "het vult en ja het is ook wel fijn lekker te eten, maar zo lang er maar eten is ben ik tevreden".
Dat veranderde toen ik op kamers ging en 2 huisgenoten had die totaal net konden koken. Blikjes, potjes, nul variatie en meer "vulling" dan echt eten.
ik dacht "dat moet ook wel anders kunnen" en zo ben ik begonnen met simpele recepten en wat aanprutsen. En ik merkte gewoon dat ik het heel leuk vond, niet alleen het koken, maar vooral het delen met anderen. In dat geval dus mijn huisgenoten.

De interesse nam steeds meer toe en zo langzamerhand werd ik ook echt een hobbykok. En nog steeds ben ik dat wel. Er bestaat voor mij weinig wat me een groter gevoel van geluk geeft dan voor mensen te koken en eten te delen.

Eten is ook meer dan voeding voor mij, het is een sociaal iets. Iets waar ik graag de tijd voor neem als er anderen bij zijn. Met een maaltijd laat ik toch een beetje een stukje "mij" zien en ik probeer ook mijn eigen draai aan mijn eten te geven.



Maak het bijzonder door jezelf

En duur hoeft het niet te zijn, echt niet. Bij de Lidl hebben ze prima kazen voor weinig geld, kun je n mooi plankje van maken als voorgerecht en met simpele ingrediƫnten kom je een end.

En de beste maaltijden die ik gehad heb waren helemaal niet de dure maaltijden. Dat waren de wat normalere dingen. Maar het gezelschap en de gesprekken waren gewoon geweldig en dat blijft je bij. Uiteindelijk is zelfs het eten een bijzaak van het eten zelf. Raar maar waar.

Daarom ben ik dus ook groot fan van eten in gezelschap. Het hele sociale aspect er van. Het koken voor een ander, tijd nemen voor zowel jezelf als een ander.
Jij maakt de maaltijd door jou te zijn en dat deel je met iemand. Het is een zo simpel concept, maar het werkt zo geweldig. Ik ben groot fan er van.

Iets nieuws!

En dat heeft me aan het denken gezet. Ik woon en leef alleen en dat is natuurlijk niet altijd zo gezellig met het eten. En ik "durfde" ook niet vaak mensen uit te nodigen om te komen eten want ik had geen fatsoenlijke tafel om aan te eten. Het was bord op schoot op de bank. Is echt heel leuk hoor, echt niks mis mee......maar het haalt het niet bij eten aan een tafel met 1 of meerdere personen en gewoon fatsoenlijk de dingen hebben staan. Ik merk dat het gewoon dat beetje extra geeft als ik dat wel heb......En dat heb ik nu dus gebouwd!

En daarom heb ik bedacht dat, aangezien ik het toch leuk vindt te koken en te delen, om gewoon eens om de zoveel tijd mijn tafel te delen.

Gewoon een oproep op facebook in t openbaar: Ik ga dan en dan koken en heb nog plek voor 2 mee eters. Lijkt het je leuk en gezellig, kom dan rond die tijd langs en eet mee van een simpele maar goede maaltijd.

En ja de kans is aanwezig dat niemand reageert en mensen denken "je zoekt aandacht,", en de kans is ook aanwezig dat omdat het openbaar is er iemand reageert die ik helemaal niet ken. Zelfs dat is niet erg.

Het gaat er gewoon om dat er misschien ook anderen zij die het leuk vinden en waarom zou je het dan niet doen?
Gewoon een beetje delen van wat je hebt en praten en eten. Simpele dingen hoeven niet moeilijk te zijn.

Wie weet slaat het aan, wie weet wordt het een flop, maar ik loop al heel lang rond met de gedachte dat te doen en waarom zou ik het niet doen?

Dus bij deze: Iedereen si uitgenodigd, ik vraag geen geld, het zullen acht niet allemaal sterren menu's worden, en wat meenemen om te drinken bij het eten is altijd leuk ;-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.