Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Het was voor mij best druk de laatste dagen, niets bijzonders verder, maar toch, om de een of andere reden merk ik dat ik wel een dagje rust kan gebruiken.
Vorige week had ik nachtdiensten en, het gebeurt zelden, maar deze keer kon ik maar niet goed uit het nachtritme komen.
Dat hakte er best in, merk ik achteraf.

Deze week had ik maar 3 late diensten, maar ook die kwamen wel aan aangezien het ritme nog niet was waar het moet zijn. Nog steeds niets echt bijzonders, soms gebeurt dat gewoon.

Maar ik had mezelf voorgenomen: Vrijdag ga ik in standje rust!
Ik heb sinds kort een nieuwe koffiezetter type veel te luxe (zo'n volautomaat waar je koffiebonen en water bovenin doet en allemaal knopjes en instellingen op hebt en onder komt er dan koffie uit!) en daar ben ik erg blij mee.
Ik had daar veel te dure Italiaanse koffiebonen voor besteld, en dat leek mij een geweldig begin van de dag!
Ik kon ze vrijdagmorgen ophalen bij het afhaalpunt, daarna door naar de Appie voor een luxe ontbijt met fruit en bagels en bacon en koffie, heel veel koffie.
In mijn hoofd had ik de ochtend al helemaal voor elkaar!

Hoe het echt ging

In het Engels bestaat de zin "expactations may exceed reality", en zo begon mijn dag al heel vroeg, en niet al te best ook.
Lekkage van het stoma gebeuren. Naja lekkage, op de aan of andere manier had ik het voor elkaar gekregen om in mijn slaap de opvangzak los te krijgen. Resultaat: vieze gore ellende die je om half zes in de ochtend (ja mag het ook nacht noemen) merkt.

Gevolg: een opruimsessie, erachter komen dat mijn beddegoed-was nog gedraaid moest worden, dus dan maar snel een slaapzak op het bed.
Mezelf reinigen, uiteraard niet vergeten veel te schelden (zeer belangrijk), de katten hadden de woonkamer al opgezocht want die wisten al: baasje is nait bliede!

Het valt onder het nadeel van een stoma hebben, het gebeurt niet heel vaak gelukkig, maar áls het gebeurt......dan is t jackpot.
Ik wilde eerst zeggen het komt altijd op momenten dat het niet uit komt, maar ik denk niet dat er ooit een moment is dat dit soort dingen uit komt.
Maar op mijn voorgenomen rustdag komt het zéker niet uit!

Maar goed, spul aan de kant genoeg om te kunnen slapen, was draait en de rest komt later op de dag wel.

Dan wil dat slapen natuurlijk voor geen meter hé.
Rond half acht was ik er wel klaar mee, maar ja de winkels gaan om 8 uur open, dan maar wat dingetjes op internet bekijken.

Ik was keurig bij de Appie toen die open ging, maar ik had eigenlijk al nul zin in moeite doen, mijn ochtend was al een beetje vergalt. 
"Kefir en blauwe bessen zijn ook goed genoeg" vertelde ik mezelf, en vooral makkelijk. Toch maar wat andere dingen meegenomen mocht ik mezelf wat meer werk willen geven.

Daarna door naar het afhaalpunt, en op naar huis!

Als zelfs de koffiezetter niet meewerkt

Eindelijk die veel te dure luxe koffiebonen! Vanaf nu gaat alles goed komen!

Eerst de stofzuiger in het bonenreservoir zetten om die leeg te maken. De koffiebonen van de Lidl waar ik al jaren bij zweer, zijn van merk en soort veranderd. En hoe meer ik het drink hoe meer ik ze gewoon niet meer lekker vind. Lidl wat doe je me aan!
Dus weg met die bende!

Het restje wat er niet uit wil weet ik wel een andere oplossing voor, gewoon een paar keer espresso zetten tot het reservoir leeg is en dan de goede bonen er in.

Het laatste restje bonen verdwijnt in de molen, ik open de zak met nieuwe bonen, dat ruikt fantastisch! en.......

"Apparaat ontkalken" geeft het display van de koffiezetter aan.....

Ik vroeg mij al af wanneer zoiets moest, maar gelukkig heeft dit apparaat een ingebouwde klok die het voor me bijhoudt. Maar waarom uitgerekend nu??!!

Ik duik de handleiding van het apparaat op (ja ik bewaar die echt), en het setje ontkalk en reinigtabletten die er bij kwamen. Ik heb mezelf voorgehouden dat ik dit apparaat precies op de voorgeschreven manier ga onderhouden, des te langer gaat ze mee, des te beter smaakt de koffie.

"Het reinigingsprogramma duurt een half uur" lees ik.......nee prima, dat kan er ook wel bij.

Ik maak het apparaat open, pak het opvangbakje van het koffiedik er uit, en laat deze in een mooie boog op de grond vallen.
Resultaat: Overal koffiedik.
Natuurlijk, dat hoort er dan ook bij.

Terwijl ik het apparaat in de reiniging stand zet som ik op wat ik straks allemaal kan doen: Bed opmaken, nieuwe was draaien, matrasbeschermers uitspoelen en wassen, keuken reinigen, stofzuigen, dweilen, was 2 draaien........Dit zou een rustdag worden.....

Is die koffiezetter al klaar? Dat moeten wel hele goede bonen zijn willen ze de ochtend redden!
Gelukkig ga ik vanmiddag/avond eten bij mijn beste vriend, de smoker gaat aan.

Ik hoop niet zat ik mezelf in de hens zet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.