Het mag wel weer wat minder strak en wat meer gezellig



Toen ik kwam wonen in het huis waar ik nu woon, had ik bijna letterlijk nul geld. Het hele interieur was op zn minst tweedehands en bierkratjes doen ook prima dienst als meubelstukken waar iets op moet staan.
Daadwerkelijk niks paste bij elkaar, alles was op een of meerdere plaatsen wel beschadigd en het stond ook wel bekend als het “bij elkaar geraapt zootje”.
Dan had ik ook nog eens een hobby om vanalles en nog wat te verzamelen en dat overal te plaatsen. Van lege drankflessen tot rare poppetjes en alles wat er tussenin zat.

Toen ik een stabiel inkomen had, genoeg spaargeld en ook wel een beetje klaar was om steeds de boel met ducktape te repareren vond ik dat het tijd werdt om alles een helemaal anders te doen.
De muren zijn echt mooi geworden en ik ben ook best wel blij met mijn....slik....Ikea interieur.
Maar.....ergens mis ik wel een beetje de “rommel” van 5 jaar geleden. Niet dat ik de uitelkaar vallende meubels mis.....maar het is wel erg strak allemaal.
Dat heeft zijn voordelen, maar eigenlijk.....er mag wel wat meer prularia staan. Gewoon wat meer leven in het huis krijgen. Ik ben er immers nu toch best veel.

Gisteren kwam ik er achter dat het best tof is om tweedehands winkels te bezoeken. Niet de standaard Mamamini maar degene waar ze ook echt oude spullen verkopen.
Ik ging heen voor een mooie oude wandkaart van Nederland, maar zag al snel een oude globe van hout en papier en dacht “Jij bent van mij” toen ik m zag.
Ook cool zijn oude typemachines en nog wel honderd andere dingen die ik zag liggen.

Nu zal ik vast niet alles in 1 x kopen (zeg ik nu), soms moet je er gewoon een zoektocht van maken of er tegenaan lopen. De wandkaart staat al heel lang in de planning en ik dacht nu van....fok it ik doe het gewoon. Tijd voor wat anders dan strak.

In spetember wordt het huis gerenoveerd, dan komt er CV en mechanische ventilatie in. Dat wordt ook een mooie kans om de boel weer eens grondig aan te pakken. De muren zullen vast geschilderd moeten worden en er zullen meer aanpassingen nodig zijn.
Zo heb ik ook maar bedacht dat ik zelf een steigerhouten audiovideo meubel ga maken die tevens dient als  ombouw voor de CV en doorloopt naar en misschien wel tot voor de vensterbank.
Gewoon omdat je dan iets unieks hebt, en geen Ikea.

Kun je je nog herrinneren dat ik zei dat mijn huis nu wel klaar was......tsja.....een mens kan honderd keer hetzelfde zeggen, maar dat betekend nog niet dat je ook daadwerkelijk doet wat je zegt.....soms moet je gewoon je gevoel volgen



Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.