Het lukt even niet


Vandaag werd ik wakker met heel veel verdriet
gedachten die malen als je herinneringen ziet
Somerheid troef en het voelt echt heel naar
Ik dacht "hey ik ben er"
Maar dat is gedeeltelijk waar
Minuten duren uren en mijn hoofd werkt niet mee
ik wil vandaag doorkomen, maar hoe? geen idee
Teleurstelling, angst, gekweld en verdriet
Ik wil heel graag huilen 
Maar het lukt even niet

Eerste voelde het vrij zijn toch best wel heel goed
maar toch is het vreemd wat "eenzaamheid" doet
Niet dat ik me alleen voel, er zijn mensen die "praten"
Maar ergens in mij voel ik me verlaten
Door de hoop en de wil, door de passie en vuur
waar ik zo hard voor werkte
iedere dag, elk uur
Het leek onder handbereik, ik kon het haast voelen
is dit nou wat ze met een terugval bedoelen?
Een stemmetje in mij zegt dat ik het verkeerd ziet
Ik wil heel graag huilen
Maar het lukt even niet

Teveel gegeven en teveel gewend
aan dat gevoel "het wordt beter" wat ik niet heb gekend
Wellicht wil ik te snel en doe ik iets verkeerd
terwijl ik toch wel mijn les heb geleerd
Herinnering zien en gedachten die dwalen
toch probeer ik echt uit elke dag wat goeds te halen
Maar soms wil het echt niet, soms heb je zo'n dag
ik weet dat het er bij hoort
ik weet dat het "mag"
Het zo zou makkelijk zijn als het mij eens los liet
Ik wil heel graag huilen
Maar het lukt even niet

De storm die buiten woedt is als de storm in mijn hoofd
van alle dingen waar ik volledig in heb geloofd
Ik weet dat ze waar zijn, het lag niet aan mij
maar de waarde van dingen schiet mij soms voorbij
Dan voel ik me weer eenzaam, maar ik ben niet alleen
ik weet dat ik mezelf kwel
met die gedachte alleen
En morgen gaat beter, want morgen is dan
voor nu is het jammer, kom maak er toch wat van
Schrijf van je af, doe dingen en leef
ik geloof in mezelf, en het geluk dat ik streef
En ooit komt geluk en liefde weer op mijn pad
vraag me niet hoe, maar ergens weet ik dat
Dus ogen op morgen
laat vandaag dan maar zo zijn

Maar even goed huilen
soms lijkt me dat fijn


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.