Want eigenlijk ben ik saai en verander ik zelden wat.

Ik ben niet zo van de veranderingen.
Ik vindt mijn simpele dingen wel prima en het hoeft nooit groter, sneller of beter als het prima is.
Ik heb mijn vaste gewoonten waar ik eigenlijk zelden af stap en wijzig weinig in mijn privé.

Tenminste......zo zag ik mezelf altijd. Geen flauw idee waar dat weg komt, of zelfs of het eigenlijk wel helemaal terecht is.

Dus omdat ik totaal niet van de lijstjes ben.....een lijstje van de veranderingen die ik allemaal gedaan en gemaakt heb de afgelopen periode. Gewoon omdat ik er even een momentje bij stil stond en het me opviel dat er eigenlijk best veel veranderd in en om mij heen:


  • Als eerste: Jawel, de katten: Ik heb eigenlijk geen tijd voor dieren en dat is niet leuk voor ze, en ik al helemaal geen jonge dieren en zeker geen raar ras als een Siamees! Resultaat: 1 halfbloed en 1 volbloed siamees. Ondertussen 2 jaar en 1,5 jaar.
  • Mijn inrichting is simpel en heeft weinig dingen nodig, dan houdt ik het tenminste overzichtelijk!: Resultaat: Nee dat voelt totaal niet als mij! Het hele huis rigoureus verbouwd, zelf mijn meubels gebouwd zoals ik ze wil hebben, alles opnieuw geverfd en opnieuw ingedeeld met veel meer "dingen" die gewoon bij mij horen.
  • Ach, vrije tijd, ik heb dat niet zoveel nodig, laat mij maar werken: En dan nu, zelden zoveel rust en vrije tijd gecreëerd voor mezelf met eigenlijk hele simpele handelingen.
  • Overstap naar ander werk: Nee dat wil niet en wat ik nu doe past bij me dus dat blijf ik doen. Nu: Ja dat laatste klopt, maar waarom zou ik niet ook andere dingen doen die ik leuk vindt en daar ook nog geld mee verdienen? Het is niet voor het geld, maar wel voor de leuk en de waardering in centen is eigenlijk best een leuk spaarpotje voor leuke dingen. Kortom ook ZZP-er er bij geworden.
  • Apple? Nee dat is helemaal niks voor mij, te klinisch, te schoon en niet de vrijheden die android me biedt. Ik heb een keer een eerste versie iPhone geprobeerd en dat was gewoon ruk plus! Nu: Helemaal supertevreden met mijn iPhone SE, sterker nog nooit zo'n goede complete telefoon gehad, ik hoef nooit meer een Android!
  • Mijn Weber is een prima BBQ, ik kan er voor mijn doen goed op BBQen en ach het is hobby, die grotere complexere dingen zijn niks voor mij, ik red me met mijn standaard Weber ook wel goed genoeg! Nu: En waarom zou ik niet voor een mooi klein model smoker gaan? Ik vind mezelf dat best wel waard en het is meer dan mijn hobby het is mijn passie die ik graag doe en deel. En toen kocht ik zo maar een topmodel reverse flow watersmoker en kom ik er achter dat het pas bij een Weber begint als je echt verder wil groeien in dit soort dingen (en ja dat wil ik!)
  • Oude banden weer aanhalen, verschillen en onenigheden opzij zetten en niet meer focussen op wat verkeerd ging, dit wel erkennen maar niet als een wapenfeit of verwijt gebruiken en in plaats daarvan juist kijken naar de dingen die wél goed gingen. En dat met iemand waarvan ik zei daar hoef, kan en wil ik nooit meer contact mee (al zeiden we dat beiden dan wel heel hard tegelijk)
  • Verjaardag vieren: Okay deze is een beetje anders. Ik heb niks met mijn verjaardag en zal dat denk ik ook nooit krijgen. Maar dit jaar besloot ik om hem voor het eerst in dik 20 jaar weer eens te vieren. Het is immers het laatste jaar dat ik mezelf nog een dertiger kan noemen ;-). En ik heb hem volledig in "mijn" stijl gevierd. Overdag en bij het avondeten mijn vader en moeder, en vrienden uit Almere met een horde kinderen (had ik al gezegd dat ik kinderen echt fantastisch vindt?), ik heb me zwaar over the top uitgesloofd voor een echte BBQ maaltijd in foodtruck stijl. S avonds het huis vol vrienden (scouting, werk, zzp en natuurlijk vrienden die niet bij eerdergenoemde horen), wederom goed eten van de BBQ, goed drinken, lekkere kaas en brood, alles er op en er aan zoals ik dingen lekker vindt en blijkbaar anderen ook. En het was gewoon supergezellig en goed bezocht ook (er passen gewoon 14 mensen in mijn woonkamer zonder al te veel problemen). De dag erop heb ik met mijn neefjes, broertje en schoonzusje het nog eens dunnetjes overgedaan met een BBQ en gezelligheid........nogmaals ik zeg niet dat ik dit elk jaar ga doen......maar ik eg zeker niet dat ik het nooit meer ga doen! (immers men moet het woord nooit, nooit in de mond nemen, dat is het enige waar dat woord goed voor is om iets aan te duiden)


En ik vergeet da vast nog wel wat dingen, en dat is helemaal niet erg, maar ik moet gewoon toegeven: Dat veranderen hé, dat bevalt me wel!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.