Ik woon fijn! en klein!

Dertig vierkante meter, dus als je puur naar die maat kijkt is het een tiny house

Ik heb wel vaker geschreven over mijn huisje, en de laatste tijd ben ik er zo blij mee, dat ik het gewoon nog een keer doe.

Dit huis heb ik, meen ik 16 of 17 jaar geleden toegewezen gekregen. Het was toen een vlucht min of meer uit de studentenwoning waar ik zat. Dat beviel daar niet, op zn zachtst gezegd.
En dit kleine hokje kwam vrij, en was goedkoop. Dat was alles wat toen belangrijk voor mij was.

En iedereen die het de eerste keer zag had echt zoiets van± wat is dat voor hok! Hoe kan je daar wonen?
Het was een van die onbewuste keuzes die ik wel vaker maak en die pakken altijd het beste uit voor mij.

Van zootje naar VT wonen naar "dit ben ik!"

 De eerste 12 jaar waren de magere jaren, bij wijze van spreken. Niet veel inkomen en ook  niet echt behoefte aan bezig met het huisje. Ik had de basis benodigdheden, grotendeels bijelkaar gesprokkeld links en rechts en, ach het werkte toch allemaal? Goed genoeg voor mij!

En ja ik heb echt genoeg "netjes  verpakte" mindere opmerkingen over mijn huis gehoord ;-)

Toen ik mijn operaties gehad had besloot ik dat ik het best wel waard was om met ook wat nieuwere spullen te wonen. Dus sparen en sparen en dan ook maar gewoon bezig!
Als eerste de slaapkamer, letterlijk alles er uit gehaald en naar de stort gebracht en van de grond af aan nieuw spul.
Woonkamer bijna idem dito, de keuken volgde wat later.

Ik wilde het strak en netjes hebben, geen zooi of prullaria meer. Resultaat zoals al eerder gezegd: een VT wonen huis wat gewoon niet bij me paste.
Dus tsja dan moet je toch wat?

Besloten dat de kleurstelling wel beviel maar de leegte niet. En het moest ook practischer worden. Ik woon klein, maar ik kan veel meer doen met die ruimte.

Ik besloot mijn eigen opklapbare tafel te maken. Een eettafel, dat wilde ik al jaren! En hij bevalt supergoed, waarschijnlijk het beste meubel van het huis.

Toen kwam de renovatie en werd mijn huisje ook de 21 eeuw in gelanceerd. CV, gaskachel weg, goede isolatie en ventilatie. Kortom, helemaal blij!
Ik kon nu een wand extra gebruiken en heb de oude schouw gebruikt als basis voor een geweldige audio video meubel.
De tv hangt aan de muur, en ik heb nu gewoon veel ruimte. Ja ook in een 3 bij 3,20 woonkamer.

En het mooiste is, ik heb nu ook overal weer mijn dingetjes staan die gewoon bij mij passen. Het is niet de schiettent die het ooit was, nu is het gewoon, nouja goed bedacht. En dat door mezelf!

Ooit ga ik hier weg

Ik weet ook wel dat ik hier niet mijn hele leven ga wonen. En dan bedoel ik zowel deze woning als deze stad. Ik neig er ook na om gewoon in een kleinere plaats te gaan wonen. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

En tot die tijd? Heb ik het goedkoopste huis van de stad!
En het is gewoon "mij". Klein met veel inhoud en practisch.
Ik ben  nu zowaar zelfs bezig om het balkon om te toveren tot mini buitenkeuken voor de BBQ's. Iedereen verklaart me voor gek, maar na weer een dag klussen verder zie ik het al helemaal voor me. Wacht maar tot het af is!

En er is echt wel een tijd geweest dat ik hier met nog iemand af en toe woonde. Wilde ook prima! En toen was het niet eens zo opgezet als nu. Nu zou het echt prima kunnen als woonhuis voor twee. Okay er is geen derde kamer, nouja dan moet je maar leren goed met elkaar om te gaan ;-)

Eigenlijk stopt het nooit

Het veranderen en verbouwen stopt ook nooit. Van het een komt het ander, en ga zo maar door. Het balkon is nu aan de beurt en daarna de berging weer. Ik leer steeds meer in vormen van efficiƫntie nen om dat speels toe te passen.
En ja ik weet ook dat er kuddes mensen zijn die hier gek zouden worden. Ikke niet.
Het begon als een soort vlucht en dwang naar eigen plek, en het is nu gewoon, naja na al die tijd: Mijn Huis

Ik woon fijn! en klein!
Woonkamer
Slaapkamer (incl kat)
Keuken

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.