Zoiets waar ik een abonnement op heb

Ik trek pech aan. Het is raar maar waar. Ik begin bijna te geloven dat er een soort voodoo curse op mij rust......maar ik heb gewoon altijd van die typische dingen die mij moeten overkomen.

En gisteren had ik dat weer volle bak.

Ik had afgesproken met een collega om wat te gaan drinken in de Stad. Het was erg gezellig en we maakten het niet al te laat. Voor elf uur 's avonds was ik al thuis......naja voor mijn huis dan, want de bak ellende kwam er aan.

Buitengesloten

Ik opende de portiekdeur en loop de trap op naar mijn voordeur, draai de sleutel om en......ik hoor het slot openen, maar de deur wil niet open. Ik druk een paar keer erg hard en er gebeurt niks.
Wat is dit? Ik kom mijn eigen huis niet eens binnen?
Het valt mij op dat de bovenkant van de deur wel wat open gaat, maar de onderkant blijft stijf dicht.

En ineens wist ik wat er aan de hand was.....

Afgelopen week waren mijn ouders op de koffie, en die zagen mijn klemmen aan de binnenkant van de deur (boven en onder). Mijn moeder vertelde dat mijn schoonzusje ooit buitengesloten was door de hond omdat die de onderste klem van de deur had dichtgedaan toen hij er tegenaan kwam. En dat het misschien een goed idee was om die klem weg te halen.
Ik zei dat de katten erg licht zijn en de klem best zwaar gaat en dat het vast wel mee zal vallen.

Ik denk dat ik met die uitspraak het lot getart heb en dat zuur heb moeten bekopen. De onderste klem, dat moest het wel zijn!

Ik stuurde mijn collega een appje met een beschrijving van het voorval. Ze bood aan om bij haar op de bank te slapen. Maar enig nadeel voor mij is, ik ben afhankelijk van mijn stoma, en heb op dagelijkse basis stomamateriaal nodig anders gaat de boel lekken. En dat wil ik niemand aandoen, inclusief mezelf!

Reservemateriaal

Nou zijn er drie plekken waar ik stoma materiaal bewaar. De eerste is natuurlijk mijn huis, maar daar kan ik niet in komen. De tweede is mijn auto,maar de sleutels daarvan liggen in mijn huis. En de derde plek is mijn werk.
Mijn collega gaf aan erg moe te zijn en in slaap te vallen, en ik wilde haar ook niet ophouden, dus ik vertelde haar dat ze kon gaan slapen. Ik had al bedacht wat ik ging doen.

Ik had immers reservemateriaal nodig, dus ik moest wel naar mijn werk, en mijn werk is 24 uur open. Ik besloot dat ik best wel in het magazijn daar kon slapen. Wellicht een beetje onorthodox idee, maar ik moest de volgende dag toch werken, dus dan is 1 en 1 snel twee.

Op de pomp aangekomen keek mijn collega die nachtdienst had raar op dat ik er aan kwam. En nog raarder toen ik vertelde wat er gebeurd was en wat mijn plannen waren.
Ik heb wat lege dozen gepakt, wat oude jassen die er lagen en een slaapplekje in het magazijn gemaakt.
Na een dikke dertig jaar Scouting heb ik al op de meeste vreemde plekken geslapen en op de meest rare manieren. Dus ach, deze kan er dan ook wel bij.

Wakker worden op mijn werk

En zo wekte mijn collega mij om kwart voor zeven 's ochtends. Na een toch niet heel comfortabele, maar ook niet verkeerde nachtrust van zeker 6 uur slaap, is het grote voordeel ook dat je niet meer naar je werk moet. Je bent er al.
Ik heb een emmer gevuld met warm water en zeep en heb mezelf eens uitgebreid gewassen in het personeelstoilet. Ook het stoma verzorgd, en met wat werkkleding die ik nog vond was ik klaar voor de werkdag!

Natuurlijk moest mijn collega wel een foto van een slapende Ard in het magazijn  op de personeels app zetten, dus ik had nog wel wat uit te leggen. En ja, er is er ook maar één gek genoeg om zoiets te doen.......maar wat had ik anders moeten doen? Ik combineerde gewoon mijn verplichtingen met de pech die ik had en kwam tot een oplossing.

Maar nu die deur weer open krijgen

Na een intensief dagje (eerst werken, dan naar het ziekenhuis, dan weer verder werken en daarna naar de ARBO dienst), kwam ik weer bij mijn huis aan. Het volgende project was de deur weer open krijgen, en dat kon alleen vanaf de binnenkant. En dat kan bij mijn woning het beste via het balkon.

Ik weet dat mijn balkondeur altijd open staat voor de katten, er is echter een klein probleem: Mijn balkon is afgeschermd met ijzergaas zodat de katten op het balkon kunnen zonder dat ze er af kunnen springen. Ik woon op de eerste woonlaag, boven de fietsenkelder en zo'n sprong naar beneden kunnen ze makkelijk maken. Omhoog echter niet.

Aangezien mijn gereedschapskist in mijn auto lag (en de sleutels daarvan dus in huis), had ik een kniptang meegenomen van mijn werk.
Ik ben met mijn klustrapje in de tuin van mijn buurman gegaan, die zit onder mijn balkon. Maar ik had me zwaar verkeken. De rand van het balkon was veel hoger dan ik verwacht had.\
Volledig arbo proof stond ik bovenop de trap (je weet wel dat ding waar je je verfpot aan vast kunt hangen of jezelf aan vast kan houden? Nou daar bovenop dus) en knipte een stuk gaas los.
Dat gaat nog niet makkelijk!
Na een paar pogingen had ik een gat waar ik enigszins doorheen paste. Ik wurgde me omhoog, en jawel de trap viel natuurlijk mom door de afzet. Nu moet ik wel door.

Goed wat vervloekingen en schrammen verder is het me toch gelukt om in te breken in mijn eigen huis. Wonky en Ushi zaten gezellig te kijken hoe ik mezelf het balkon op wurgde.
"Bedankt haarballen!"

Het eerste wat ik deed is de katten eten en drinken geven (bakjes waren leeg), het tweede was een accuboor pakken en gelijk de onderste klem weghalen. Dit nooit meer!

Daarna het gaas weer dichtmaken met tie wraps, en dan op de bank zitten met een biertje. Jezus wat weer een dag.
Ik heb echt een doorlopend abonnement op dit soort dingen.

En het ergste van alles?
Dat is niet dat ik een nacht op de grond geslapen heb, ook niet dat ik nu heel moe en stijf ben, of dat ik onder de schrammen zit, of het gaas op het balkon nu lelijk lijkt of zelfs dat de katten 24 uur geen eten hebben gehad.......

Nee het ergste van alles is dat er nu wat gaten zitten in mijn "Give me Ed 'Till I'm dead Tour 2003" van Iron Maiden! Dat ding zag er nog uit als nieuw en draag ik zelden om hem ook als nieuw te houden.....collecters item van een geweldig optreden op Waldrock 2003.......

Misschien zegt dat ook wel weer genoeg over mij, dat ik dat het ergste vind

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.