Leer mij

Leer mij opstaan na het vallen
En niet doorgaan op de grond
En te vechten voor de adem in mijn longen
Leer mij grenzen te stellen
Me er ook aan te houden
En ze te verleggen als ik dat zelf wil.
Leer mij loslaten
Om daarna beter vast te kunnen houden
Omdat loslaten nooit echt verliezen is
Leer mij houden van mezelf
Als ik kan houden van een ander
Want dat houden dat kan ik best wel goed.

Leer mij ruimte te geven
Aan mezelf en ook een ander
En gevoel als gevoel te accepteren
En daar waar woorden niet meer passen
En voelen veel verder gaat dan voelen
Daar heb ik niks meer te leren
Wellicht is dat ook iets te accepteren.

Leer me leven
Leer me lachen
Leer me huilen
Leer me meer
Leer me alles
Want een mening is maar een mening
En behandel dat als een mening
Er zijn zoveel meningen
Dat ook daarvan ik veel leer

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.