Verantwoordelijkheid nemen voor eigen fouten is het UMCG onbekend

Vanmorgen heb ik weer eens een van mijn zoveelste telefoontjes met het UMCG gevoerd.
Ze hebben immers nog heel wat uit te leggen aan mij, en dankzij hun zit ik in een lastig parket waardoor mijn prive en werksituatie niet blij van worden (en uiteraard ikzelf ook niet).

Om te beginnen mijn privesituatie (zonder heel prive te worden), ik zal 2 weken revalideren bij mijn ouders, daar hebben mijn ouders ook een paar dagen vrij van genomen van hun werk en zijn er weer wat speciale aanpassisingen in het huis gedaan.
Blijkt nu dus allemaal eerst weer een tijdje onnodig en de vrije dagen zijn ze kwijt voor niks.

Mijn werksituatie is nog beroerder. Ik ben voor 6 weken uitgepland comform het revalidatie advies van het UMCG (6-8 weken). Dat betekend dat roosters omgegooid zijner iemand aangenomen is en de uren verdeeld zijn onder collega's.
Ik kan dus niet zo maar terug keren op de werkvloer, mijn taken zijn al verdeeld. Ook behoor ik niet in de ziektewet, immers ik ben niet ziek of lig in het ziekenhuis.
Hierdoor lijden zowel mijn werkgever als ik materiele schade. Ik krijg mijn percentages niet uitbetaald want ik zit thuis, mijn werkgever heeft iemand rondlopen waar ze geen werk voor hebben, maar die wel betaald moet worden.

Toen ik dit vanmorgen voorlegde bij het UMCG reageerde men heel verbaasd dat zij daar niks mee nodig hadden. Ze vonden het ook vreemd dat ik hun aansprakelijk gesteld heb en hun mede gedeeld heb dat de geleden materiele schade voor hun kosten zijn.
Oftewel nog simpelder: Dankzij jullie is dit ontstaan, dus jullie zorgen ook maar voor een oplossing.

Het ergste van alles is nog dat het UMCG ronduit ontkent dat deze problemen bestaan, danwel ontatsaan zijn door hun toedoen. Excuses maken is hun helemaal vreemd en er word mij op een zeer bitse en onvriendelijke manier mede gedeeld dat zij er niks aan kunnen doen.

Ondertussen hebben ze me mede gedeeld dat ik niks te klagen mag hebben want ze hebben wederom een opname voor me geregeld op 23 november en dat is al zeer snel zeggen ze, dus ze hebben hun best gedaan en dan ik moet tevreden zijn.
Dat 23 november 10 dagen na de geplande operatie is en dus gewoon te laat is hebben ze geen oren naar.
Ook is er verder niemand die mij te woord wil staan om mij excuses aan te bieden en de ontstane situatie wil bepraten en zoeken naar een oplossing.

Ik geloof er ook niet in dat de 23e de boekl wel goed gaat, dat komt simpelweg omdat ik geen enkel vertrouwen meer heb in het UMCG en zijn uitspraken.

Wat mij nu nog rest is met verzekeraars om tafel gaan, eventueel de juridische afdeling van mijn werkgever op het UMCG loslaten en zoeken naar lotgenoten danwel de media om te zien of er meerdere van dit soort klachten zijn over deze instantie.

Reacties

  1. Die klachten zijn er vast legio. Lijkt me goed ze eens te verzamelen. We betalen ons allemaal blauw aan ziektekosten verzekeringen en dit is wat je ervoor terug krijgt als je er een keer aanspraak op moet maken. Schandalig gewoon.

    Je kunt niet uitwijken naar een ander ziekenhuis?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.