Morgen de 3e poging

Vanavond wederom het huis door, besluiten wat voor apparatuur er morgen uit moet, de laatste was draaien, afwasmachine nog een keer laten draaien, dat soort gedoe.

Reden is dat er morgen, jawel, weer een dag UMCG zit aan te komen. Maar wellicht dat het deze keer wel langer dan een dag gaat duren en dat de operatie wel doorgang gaat vinden.

Blijft toch een raar idee, 9 dagen na je OK datum eindelijk je operatie, maar goed, dan ken je het UMCG nog niet. Benieuwd hoe ze me dit keer gaan behandelen en of de afdeling mijn klacht al doorgekregen heeft.

Dat zal ook weer mooi zijn natuurlijk, want de klacht gaat in principe helemaal niet over de afdeling waar ik heen ga, noch de chirurg of wie dan ook van de mensen die mij behandelen.

Mijn klacht gaat over de mensen die je juist niet ziet, de mensen die planningen maken die voor de chirurgen niet uitvoerbaar zijn. Over de mensen die je aan de telefoon zo te woord staan dat je ze er wel doorheen willen trekken. Het gaat over de mensen die nooit een patient van het UMCG zien en toch hun hele behandeling en plan verpesten.

En weet je.... ik denk dat ik tijdens mijn aanstaand verblijf in het UMCG heel veel personeel tegenkom dat mij wel als patient behandeld en mij ook als mens behandeld.
Dat zijn namelijk wel de verpleegsters, de anesthesisten, de chirurgen, de pijnbehandelaars en dieetisten.
Dat zijn de mensen die je het niet kwalijk kan neen, en ik denk dat die mensen net als ik de "omzichtbare" mensen van het UMCG heel veel kwalijk nemen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.