“Stiekeme doelen”

Ik heb het wel vaker gezegd. Ik doe niet aan doelen, ik zie wel wat komt.
Maar ook voor mij klopt dit niet, weet ik ergens zelf ook wel natuurlijk.

Zo heb ik laatst toch wel een droom laten uitkomen. Ik heb een klein model Amerikaanse smoker gekocht.  Ik ben helemaal gek van  koken,smaken, en uiteraard bbq.
Op mijn balkon stond een Weber bbq. En geloof me die was goed, daar kon ik heel veel mee. Maar toch, ik wilde gewoon een volgende stap in mijn passie. Dingen leren en doen die ik nog niet kon doen. En waarom ook niet? Het is mijn passie en ik gun het mezelf.

En vooral dat laatste is belangrijk. Het gunnen.
Ik had zon ding al veel eerder kunnen kopen als ik wilde maar iets hield me tegen. Waarom eigenlijk?
Als iets je passie is moet je er voor gaan. Of dat nou een gitaar, handwerkspullen, games of in mijn geval een smoker is. Ga er voor. Gun het jezelf!

En weet je wat ik mezelf ook gegund heb? Meer tijd. Tijd voor mezelf. Iets wat ik voorgeen nooit overwogen had. Ik werkte 50-60 uur per week. Nam zelden rust. Alleen maar bezig.
Die tijd is we klaar.
Ik ben dol op rust en ik gun mezelf die rust. Ik ben dat namelijk waard vind ik.
Wat n ander er van vindt doet me niks ik leef daar immers niet voor.

Dus na jaren van steeds meer werken......werk ik nu een dagje minder. Het kwam op mn pad en ik nam de kans gelijk aan.
Meer tijd voor mijzelf. Tijd voor ontplooien, bbqen, rusten, opladen, van alles! Ja dat wil ik gewoon.

Van verkapte workaholic naar steeds minder. Vooral omdat ik mezelf niet hoef te bewijzen, naar wie dan ook. Ik hoef niet meer tijd te vullen met werk omdat ik niet weet wat in anders zou moeten doen.
Ik kan mezelf namelijk prima vermaken. Sterker nog ik hou daar van.
Het is niet alleen maar werken, ik ben belangrijker dan dat!

En wat ik doe? Vanalles, of misschien wel helemaal niks 😉

Maar ik kom er wel achter dat ik mijn grootste stiekeme doel behaald heb.
Gewoon mezelf in acht nemen.

En wat mn volgende doel wordt?
Ach die openbaart zichzelf wel aan mij als t zover is. Ik maak me dr niet druk om.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.