Een momentje van "oeps" en relativeren.

Ik heb de laatste weken grotendeels vroege diensten gehad. Dat vind ik niet erg want die heb ik stiekem toch het liefste. Maar daarbij komt wel dat ik altijd erg vroeg (05:15 en 06:15 uur) opsta, en mijn benodigde zes uur slaap heb ik dan soms niet te pakken. Nou heb ik dat ruimschoots gecompenseerd door heel veel te relaxen, misschien zelfs wel iets té veel (kan dat?).

Maar de komende weken heb ik nachtdiensten en late diensten dus ik kan uitslapen! Nou lukt dat niet altijd bij mij (en waarschijnlijk de rest van de mensheid), maar ik had me nu voorgenomen om gewoon goed lang te gaan slapen en de dinsdagmiddag te besteden aan nuttige dingen zoals het afwerken va wat details na de verbouwing. Jawel we zijn 3,5 maand verder en wat kleine dingen zijn nog steeds niet gebeurt dus ik wilde dat nu eens goed aanpakken!

Moe!

Gisteren was ik na mijn werk dapper aan de boodschap gegaan. Allemaal gezonde dingen gehaald om even weer wat "beter" te eten dan alleen maar BBQ voer en daarna was ik van plan wat huisvlijt te doen.
Dus ik viel keurig in slaap op de bank.

Tegen 22:00 uur vond ik het knikkerbollen wel mooi genoeg geweest. Tijd om dat in mijn bed te doen. En ik heb heerlijk tot kwart voor tien geslapen.
Voelde me er erg goed bij. Gezond ontbijtje, koffie, peuk en nog een koffie en peuk. Tijd om eens te horen hoe de wereld hoort.

Stress!

Dus ik open mijn droogdoosje waar ik mijn hoortoestellen in doe en hij is leeg! Ik realiseer me dat ik zo moe was dat ik met de apparaten in slaap gevallen ben. Iets wat met deze jonnies afgeraden wordt en ik weet ook waarom nu.
Ik werd immer wakker zonder apparaten, dus euhm......waar zijn ze nu?

Een gevoel van stress overviel me. Ik zag ze niet in het bed liggen. Stik! Zonder die apparaten kan ik gewoon niks!
Bed overhoop gehaald. Nachtkastje aan de kant en tadaaaaa daar was de eerste.

Het viel me wel op dat het heel erg stoffig, lees kattenharen, was achter het nachtkastje.
Dus ik heb de stofzuiger er maar bij gepakt, als ik dan toch bezig ben.

Dat resulteerde in een actie vol meubels verplaatsen en stofzuigen. Iets wat ik al een tijdje wilde doen maar nooit echt de moeite voor nam.
Maar ik ga dat écht vaker doen want ik heb de mini stofzuiger toch zeker vier keer kunnen legen!
Dat die beesten van mij nog haar hebben!

Wat was ik nog maar aan het doen?

Dus terwijl ik zo bezig was met letterlijk alles verplaatsen en stofzuigen, ging het door me heen: Wat was ik nog maar aan het doen?
Oja ik had stress want ik mis een hoortoestel. Even vergeten!

Als laatste verplaatste ik de bank in de woonkamer en jawel, hoortoestel.
Nou sluit ik niet uit dat ik slaapwandel, maar toch verdenk ik twee kleine haarballen van het verplaatsen van dat toestel.
Doet er ook niet toe, hij is terug, en hij werkt nog. Jippie, blij!

Ondertussen is ook het hele huis stofvrij voor zo lang het duurt en deze keer ook onder alle meubels!
Dat is toch best wel een prestatie vind ik zelf. Ik ben nog geen twee uur wakker immers.

Leermomentjes galore!

stiekem toch wel een beetje trots op mezelf besluit ik weer wat leermomentjes gehad te hebben.
Vaker onder de meubels stofzuigen, als ik knikkerbol eerder op bed gaan, en vooral die hoortoestellen uit doen.
Iedere kattenbezitter weet dat katten met alles spelen, behalve speelgoed voor katten, en het liefst maken ze dure dingen kwijt!

Maar ik relativeer het eigenlijk best simpel: Mijn "straf" voor de onoplettendheid is dat ik dus het hele huis heb moeten zuigen.
Dat is eigenlijk best productief, en ik heb vannacht nachtdienst........zal ik mijn productief hier dan maar bij laten?

Die kleine details na de verbouwing kunnen ook nog wel een 2,5 maand wachten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.