Vandaag ga ik weinig doen



Vandaag ga ik weinig doen.

Dat was het mantra waar ik vanmorgen mee wakker werd. De laatste weken was het echt heel druk met werk en alles wat daar mee te maken heeft.

Vandaag ga ik weinig doen.

Natuurlijk kies je zelf voor de drukte op het werk, maar toch, als je er 15 jaar rondloopt dan kijk je toch anders tegen de dingen aan en denk je “iemand moet het doen” of “ach dat doe ik nog wel even” en dan ben je ook zo weer een dag of twee verder.

Vandaag ga ik weinig doen.
Koffie zetten, de oven aanzetten voor lekkerre warme broodjes en dan rustig ontbijten. Even de nieuwsdingen doornemen en een beetje dom surfen op internet.

Vandaag ga ik weinig doen.

Douchen en dan aankleden, owja ik moet nog mijn verloren bestanden weer terughalen dan klopt het archief van scouting weer. Is maar een uurtje a anderhalf werk en dan is dat tenminste gebeurd.

Vandaag ga ik weinig doen.

Hmmm, er staat al tijden op het krijtbord waar de “niet vergeten te kopen” dingen op staan dat er aluminiumfolie moet komen, en ik heb ook nog een nieuw bakblik voor de oven nodig en wat andere huishoudelijke meuk. Even naar de Action. Natuurlijk krijg je weer allemaal ideeën van die goedkope troep daar en die wil je dan ook uitvoeren.

Vandaag ga ik weinig doen.

Ik had nog een oude EHBO koffer, zo’n grote oranje, van het werk meegenomen, hij was grotendeels over datum qua inhoud en ze wilden hem weggooien. Dat s zonde dus dan zoek ik even uit wat weg kan en wat niet en vul ik hem aan met mijn eigen ehbo en heb ik een mooie grote koffer. Hij is wel wat vies, even goed schoonmaken. Alles van mezelf ook goed controleren en alles mooi en logisch inpakken en dan is dat ook weer klaar.

Vandaag ga ik weinig doen.

Ehbo koffer staat in de meterkast, naja inham in de gang waar de meter hangt, maar wat is dat een zootje zeg. Mag allemaal ook wel even uitgemest worden en opnieuw ingedeeld worden en wat weg is kan weg.

Vandaag ga ik weinig doen.

Dat blauwe gordijn voor de meterkast stoort me, de hele gang is zwart wit geverfd laatst en dat gordijn past niet meer, zal vast wel ergens een gordijn voor weinig te koop zijn met een goedkoop stukkie rails, op naar Xenos.

Vandaag ga ik weinig doen.

Hey een bewaarblik voor brood, dat is handig want ik pleur mijn brood altijd in de oven. Plek waar de muizen niet bij kunnen. Niet dat ik veel last van muizen heb, maar brood een nacht open in de keuken neerleggen in een oud huis....volgende dag hapjes dr uit. Moet nog wel een wat anders indelen in de keuken maar dat lukt vast ook wel.

Vandaag ga ik weinig doen.

Natuurlijk past zo’n goedkope gordijnrails niet waar ik hem wil hebben, het is ook gemaakt voor ramen en niet voor meterkasten. Even wat zagen en buigen en dan kom ik een heel end. Kijk het past al prima en de kleur is ook goed, komt mooi uit zo. Wel een bende in de gang van het boren en zagen, toch maar even stofzuigen en dan ook gelijk maar dweilen.

Vandaag ga ik weinig doen.

Leuk zon broodblik, alleen moet ik nu wel wat andere dingen verzetten, lukt wel, maar als ik de planken van de kast toch anders indeel, kan ik ze beter eerst maar even afsoppen want daar ga ik me alleen maar aan storen, kan ik de rest van de keuken  net zo goed meenemen.

Vandaag ga ik weinig doen.

Zo, even een moment van rust, damn het is al half zes en ik moet nog eten maken en vanavond is er groepsraad bij scouting en ik moet nog printen en mails uitprinten en kijken of alles goed op de nieuwe laptop staat.......

Vandaag ga ik weinig doen

Er werd me laatst gevraagd of ik misschien wat vaker een weblog wil posten want dat vond ze leuk om te lezen. Ik wil dat eigenlijk ook wel doen maar heb ik daar tijd voor? Hmmmm het eten staat in de oven dus ik heb 15 minuten......maar waarover ga ik loggen dan? Het was best een drukke dag en ik zou niet weten waar ik op mijn vrije dag waar ik zo weinig mogelijk op wilde doen over zou kunnen schrijven.....

Vandaag ga ik weinig doen


Toch?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.