Zal het deze keer dan wel goed gaan?

Afgelopen nacht alweer "redelijk" geslapen, en voor een ziekenhuisovernachting is dat meer dan goed.
De pijn en krampen vielen mee, sterker nog ze waren haast weg. Het stoma pruttelde er op los dat het een lieve lust was (okay dat klinkt niet lekker als je dr bij bent maar is op het moment wél goed) en ik kon zelfs een beetje op mijn rechterzij liggen! Dat is vooral een verademing na 3 weken gedwongen op je rug liggen.

Ook mijn ontlasting in de stomazak zag er voor t eerst goed uit (hey je leest t weblog van een stomadrager (of stomapiloot, das een mooier woord) dus ik ga het ongetwijfeld over poep hebben, ik mag dat nou eenmaal ;-) ) en was aan de dikke kant, wat betekend dat ik het vaste voedsel van gisteren dus verteerd heb en goed door de darmen gekomen is zonder al te veel krampen en pijn.
Het was niet veel voedsel, slechts 1 croissantje en een wit en bruin broodje, maar alle begin is moeilijk.

Ik merk ook dat mijn eetlust eigenlijk volledig weg is, vanmorgen met heel veel moeite 1 plakje brood met ham-kaas kunnen opeten. Het is net of mijn lichaam weer volledig moet wennen aan het kauwen en eten van voedsel, maarja dat heb ik dan ook sinds mijn operatie nauwelijks gehad, alleen een beetje brood en slechts 1 warme maaltijd (en dat was dus geen succes aangezien ik hier nu weer ben).

Voor vanmiddag sta ik ook weer op vast voedsel, en aangezien ze hier s middags warm eten, wacht de grootste uitdaging daar op mij. Ik schrijf mij wel in voor halve porties want een compleet maal zie ik mezelf nog niet opeten, dat heeft echt nog wat tijd nodig.
Ik hoop ook dat het enigszins te eten is, want ze staan hier nu niet bepaald bekend om hun culinaire hoogstandjes.

Ik zal wel even laten weten hoe het allemaal afloopt, ik hoop dat de maaltijd verteerd wordt want dat scheelt weer veel pijn en gedoe en zorgt er voor dat ik snel weer naar huis mag.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.