En weer terug in het UMCG

Mijn ontslag uit het ziekenhuis was jammer genoeg van korte duur.
Gistermorgen begon de dag met een verstopping in de stoma, die met Lactulose niet op te lossen was. Ik had bij het ontbijt al een raar gevoel en kon met moeite een half broodje wegwerken.
Wel 2 bakken thee dr achter aan om de boel goed door te spoelen, en later dus lactulose.

Het mocht niet baten, ik kreeg enorme kramp in mijn maagzone, heel veel luchtverplaatsing zonder via het stoma er uit te komen. En tsja het stoma stond onderhand al een halve dag stil.
Ik ben toen op bed gaan liggen met een warme kruik op de buik om de pijn maar te minderen, maar het werd alleen maar erger.
Uiteindelijk heb ik de huisarts gebeld en die heeft voor mij een spoedopname in het UMCG geregeld, hij wilde geen risico nemen.

Om 14:00 uur was ik op een kamertje van de spoedeisende hulp. Gelukkig was er een arts die mij ook al een avond op afd. A3 met hevige buikpijn meegemaakt heeft dus ze wist mijn geschiedenis.
Er werden weer röntgenfoto's genomen en daar stond weer een verstopping en veel lucht in de darmen op. Vooral dat lucht klopte niet zei de arts, kon ze niet snel een verklaring voor geven.

Ik zou minimaal een dag opgenomen worden en er zou vandaag dus een CT scan komen om e.e.a. beter in beeld te brengen.

Vanmorgen een zaalarts van mijn vorige afdeling langs geweest, ik lig nu namelijk op de afdeling Urologie en plastische chirurgie en die zijn niet echt bekend met lastige stoma perikelen.
Het plan is om mij z.s.m. weer op afdeling A3 te krijgen, de CT scan af te wachten en mij vervolgens aan de movicolon te zetten om de verstoppingen tegen te gaan.

Ik hoop dat ze op de CT goed kunnen zien wat het probleem is en vooral hoe het op te lossen is want ik ben natuurlijk compleet dol van de situatie.
Iedere keer als ik een stap vooruit maak, dan komt er 2a3 dagen later een terugval.

Wat ik mij dan nog afvraag; heeft men mij te snel laten gaa, of is het gewoon hele domme pech dat dit mij overkomt?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.