Vragen voor mezelf



Hoe deed ik dat?
Gaan slapen
Wakker worden
Simpele dingen als boodschappen doen
Ergens naar toe gaan
De werkdag doorkomen
Vooral de late diensten
Ziekenhuis bezoeken
Langs de huisarts
Mijn dagelijkse beslommeringen vertellen
Eten koken
Luisteren
Vertellen
Meeleven
Leven
Iemand zijn
Er voor iemand zijn
Geloven
Delen
Geven
Korte verhaaltjes die nergens over gaan bedenken
Steunen
Leunen
Dagdromen
Vragen of ik het wel goed deed
Hoe kan ik dat nu weer doen?
Maar dan zelf?
Iedere minuut, ieder uur
Het zal nooit meer hetzelfde zijn
Al weet ik niet wat het was
Teveel vraagtekens
Teveel losse eindjes
En de grootste vraag nog altijd onbeantwoord
Daarachteraan huppelende de vragen
Wie ben ik nu
Wat ben ik nu
En vooral
En nu
En
Wat is er nou eigenlijk gebeurd?

Enige positieve tot nu toe
Mijn telefoon heeft het gisteren de hele dag zonder extra opladen volgehouden
En dat voelde niet goed

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.