Dierenvoer

Ik kwam wat teksten van mn oude weblog tegen op mn laptop, en aangezien recycelen hip is, recycle ik er wat van, sommigen zijn al jaaaaaren oud, zoals deze over dierenvoer.

Wij mensen zijn maar rare dieren.

Dat is een feit dat uit veel dingen blijkt, maar vooral uit hoe wij denken te weten wat het beste is voor andere dieren. Ik wil hier niet de discussie aanslingeren of het domesticeren en houden van dieren nu wel of niet goed is. 
Vooral ook omdat ik sinds kort zelf 2 dwergkonijntjes heb.

Ik wil het meer hebben over hetgeen wat wij denken dat goed voor die beesten is. 

Vandaag liep ik door de supermarkt en viel het me op wat we onze huisdieren eigenlijk proberen te voeden. Voor konijnen valt het wel mee,maar laten we eens naar katten kijken.
Blikvoer met de smaken rund, lam en tonijn? Dit aangevuld met groenten en rijst? Kan iemand mij eens de eerste kat aanwijzen die thuis is gekomen met een koe tussen de kaken?
 Of een lammetje? 
En wat te denken van tonijn! Die beesten leven verdulle op zee! 
Als katten wel ergens een hekel aan hebben is het zwemmen en water. En ze gaan zeker al geen 15 meter duiken om een tonijn op te vissen!

En daarna zeker terug naar land om het rijst van de sawa's te halen en de broccoli te oogsten en de wortels te trekken....

Waarom wordt er geen kattenvoer met muizensmaak gemaakt? Das toch een stuk logischer?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.