Beleg in electrische tandenborstels!



Tandenborstel, zo’n ding dat je gemiddeld twee keer per dag in je handen en mond hebt. Niet heel veel bijzonders ofzo, gewoon een nuttig gebruiksvoorwerp en iets dat de gaatjes weg houdt en de tandarts tevreden. En daarmee jezelf eigenlijk ook. Dus nuttig, zoals ik al zei.
Zelf poets ik al jaren elektrisch, en op aanraden van de mondhygiëniste heb ik ooit een sonicare tandenborstel aangeschaft. In de periode dat Philips daar net mee begon.
Mijn tandenborstel was toch stuk, en ach als zij t zegt zal t wel helpen. Of ze heeft aandelen Philips. Maar tot mijn verbazing hielp het echt en heb ik de mondhygiëniste een jaartje of 6 geleden voor het laatst gezien. Niet dat we ruzie hadden, ik had dr niet meer nodig want ik had geen tandplak meer.
Kost wat, heb je wat zeg maar.
Nou ga ik niet een lofzang houden over een bepaald type tandenborstel, tenzij Philips met een cheque komt dan valt er altijd over te praten.
Maar iets heel ander over die dingen viel mij vanmiddag wel op.

Mijn borstel van het apparaat was af, al een half jaar eigenlijk, maar ik koop ze niet zo snel want ze zijn niet heel goedkoop en voor mn gevoel werkten ze nog prima. Maar aangezien mijn 3 jaarlijkse check-up met de tandarts er aankomt heb ik toch maar besloten nieuwe te kopen. Dat spul kan je alleen bij de media markt kopen, nog geen andere winkel gevonden die ze heeft, dus ik daar heen.
Tussen een oase van elektrische tandenborstels stond ook nog steeds het type tandenborstel dat ik heb. Ze maken hem nog steeds, en tot mijn verbazing stond er ook nog steeds dezelfde prijs voor. Wie weet hebben ze in 6 jaar tijd gewoon nooit het prijskaartje weggehaald, maar het leek verdacht veel alsof het ding nooit goedkoper geworden is. Ook de borstels waren nog steeds schandalig duur met hun € 17,99 per twee stuks. Maarja, dat gaat dan ook weer een jaar mee of langer, als je ze gebruikt zoals ik doe.
Thuis begon ik te twijfelen, en als een echte autist heb ik het bonnetje van de tandenborstel er bij gezocht. Warempel, 21 november 2008 koste dat ding € 69,99 en nu kost dat ding dus nog steeds € 69,99. De meest stabiele prijs ooit! Terwijl mijn laptop ongeveer € 100 minder waard geworden is in een half jaar tijd, mijn simlockvrije smart Phone in 2 jaar € 225 goedkoper geworden is, mijn spiegelreflexcamera niet eens meer gemaakt wordt, en de waardedaling van mijn auto wil ik het al niet eens over hebben…….ligt exact dezelfde tandenborstel die ik 6 jaar geleden gekocht heb nog steeds met diezelfde prijs in de schappen bij de media markt. Dat is toch best bijzonder. Geen wisselkoers is ooit stabieler geweest en ik ken verder ook geen producten die zoiets hebben. Nee wacht, Daddario gitaarsnaren, die zijn ook zo stabiel in prijs als de mount everest zelf.

Kortom mocht ik ooit nog een keer gaan beleggen in dingen dan weet ik wel waar in. Niks aandelen Shell, klassieke sportauto’s, goud, zilver of antiek. Een hele kelder vol Philips sonicare tandenborstels en mijn pensioen is geregeld!

Moet ik ze natuurlijk wel langzaam op de markt brengen om geen grote prijsfluctuaties te veroorzaken, maar aan de andere kant, mediamarkt verkoopt ze ook bij de vleet en die houden al 6 jaar dezelfde prijs aan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.