woorden

Woorden, betekenissen, denken aan jou
verloren door woorden
diezelfde woorden
maar ik hou echt van jou
waar staan wij nu? staan we nog samen?
de tijd die we hadden
de tijd die we wilden
en toch
glipt door je vingers
als water van tranen
gelaten om fouten
gemaakt door mezelf
je was zo dichtbij
en ook zo ver weg
en ik wou dat ik veel vaker bij je was
van je houden
van je leren
van jou worden
tot mijn laatste dag
en ergens daartussen ging het toch mis
de spanning
de onmogelijke situatie waar we in zaten
wie zal het zeggen
maakt stress je anders dan je bent?
ben je altijd wie je denkt dat je bent
kan je gevoel voor een ander
je zo verblinden dat je
naast iets heel moois in jezelf
ook iets heel naars wakker maakt
dat zo graag bij je wil zijn
en daardoor jou niet ziet als jou
maar een deel van mij
en niet stilstaat
dat respect betekend dat je accepteert
dat jij anders bent dan ik
niet beter niet slechter
anders
een iemand waar ik van kan leren
een iemand die ik in mijn hart draag
ook nu
als is dat hart stuk
en als ik in de spiegel kijkt
zie ik de schuldige
niet een hart maar twee harten stuk
en het enige wat ik denk is
waar ging het fout
glipt door mn vingers
als water van tranen
gelaten voor een droom
van nooit meer alleen
liefde en lachen
vechten voor een wij
die nu niet kan zijn
en stilletjes sta ik aan de zijlijn
en voel mn hart bloedden
alle mooie momenten
vernietigd door een gevoel
dat niet de mijne is maar wel uit mijn  mond kwam
niet uit mijn mond maar als tekst op een scherm
naar de engel die ik op afstand
beschouwde als mijn leven
mijn lief en mijn hart
en de tekst bracht ons samen
in een eigen wereld
die buiten de tekst om
moeilijk was om vol te houden
hadden we door moeten gaan
en achter de woorden kijken
naar de personen er achter
tijd met elkaar
want woorden zijn woorden
maar een liefde is zo veel meer
en soms maken de woorden
de liefde kapot
terwijl de persoon achter de woorden
achter blijft
en zich afvraagt
was dit alles?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.