De Recessie drijft me uit de Aldi en de Lidl

De Recessie gaat door lees ik net op een webpagina. Het nieuwe kabinet bezuinigd de centen uit alles wat los en vast zit, iedereen is aan de bedelstaf en we gaan allemaal naar de voedselbank.

Voor mij persoonlijk valt het eigenlijk best wel mee moet ik bekennen, ondanks mijn (laatste maand) ziektewetloon (80%) typ ik dit op mijn nieuwe minilaptop, ligt naats mij een hagelnieuwe Samsung Galaxy S en heb ik nog steeds een auto voor de deur (die overigens net afgetankt is). De luxe producten gaan gewoon door dus, maar volgens mij zit m  de kneep in de dagelijkse boodschappen.

Ik was altijd een groot fan van de producten van de Aldi en de Lidl, geen gezeik met 100 merken van hetzelfde product, een redelijk assortiment en een gunstige prijs.
Sinds we een kleine 1,5 jaar lang horen dat we het o zo slecht hebben, maken de zgn. prijsvechters er een sport van om overal maar te verkondigen dat ze zo geodkoop zijn en dat het zoveel geld oplevert om bij hun boodschappen te doen.
Resultaat? Meer mensen die er heen gaan en een onverklaarbaar wijziging in assortiment (luxe look a like producten, om de 2 maand laptops of flatscreens van een wazig merk) én ik kwam er laatst achter dat de prijzen de laatste maanden ook omhoog kropen.

Kon ik voor mijn eenpersoons huishoudentje het makkelijk doen met 30 euro aan boodsschappen voor een week, en dan ook veel producten die eerder luxe dan noodzaak zijn, tegenwoordig zit ik al dik tegen de 40 aan.
Toegegeven ik moet na mijn operatie meer letten op wat ik eet en bewuster boodschappen doen, en heb meer hygiene producten nodig, maar dan nog .

Het lijkt alsof de andere "merk" supers het juist net andersom doen en inzetten op goedkopere eigenmerk artikelen die ze ook nog es om de haverklap in de aanbieding gooien. Beetje slim google-len op de supers in de buurt biedt soms leuke aanbiedingen (zijn maar 2 supers hoor).

Resultaat is voor mij dus dat ik voor t eerst sinds 10 jaar met grotere regelmaat de AH en de Plus hier in de buurt aan doe en op eenzelfde prijsniveau of zelfs goedkoper dan de Aldi of Lidl ben. Voorheen waren ze beide te duur (vooral de Plus) maar tegenwoordig maakt t niets meer uit.
En dan is zo'n uitgebreider assortiment, iets logischere indeling, producten die in schappen liggen ipv er in getorpedeerd zijn met een palletwagen én vooral het feit dat als er 100 mensen in de rij voor de kassa staan er gewoon 1 of 2 extra open gaan toch ineens wel een factor die me er houdt.

Nou maar hopen dat alle "rekenende" mensen bij de Aldi en Lidl blijven, shop ik lekker rustig bij de andere supers.

Reacties

  1. Bij de AH kom ik zelfs best vaak A-merk producten tegen die per kilo goedkoper zijn dan de huismerk variant die in een kleiner doosje zit. En het brood is sinds kort ook weer duurder geworden verdammo!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Typisch begin van een rustdag, als je mij bent

Terug naar de oertijd

Meervoudig beperkt, een maatschappelijk verantwoorde term (blijkbaar) en hoe gemis aan juiste info je echt beperkt.